Dit jaar organiseren we als 50+ Vereniging Weurt een dagtrip naar Mechelen in België. Mechelen ligt ruwweg tussen Antwerpen en Brussel. Van de authentieke steden Gent, Leuven, Brugge en Mechelen is Mechelen de meest onbekende maar niet de minste. Mechelen heeft een heel eigen karakter en sfeer in het stadshart zoals op de centrale markt, de vele middeleeuwse gebouwen, de Sint-Romboutstoren, het Hof van Busleyen, het groot Begijnhof of het Kunstuur. Kunst en cultuur staan hier hoog aangeschreven. Eten en drinken kun je ook heel goed in Mechelen. Een van de oudste brouwerijen in de wereld is het Anker waar het heerlijke Gouden Carolusbier wordt gebrouwen. Er zijn veel gezellige cafeetjes en terrassen waar het goed toeven is. We lunchen in het centrum van de stad. Na de lunch worden we opgesplitst en een uur lang rondgeleid door vier plaatselijke stadsgids waarna we nog voldoende tijd hebben om het een en ander zelf te bezoeken of lekker op een terrasje neer te strijken.

Onderweg naar Mechelen drinken we twee kopjes koffie met gebak op het landgoed de Biestheuven in Hoogeloon. Een unieke locatie in de Brabantse Kempen. Op de terugweg hebben we een drie-gangendiner bij restaurant Maxend in Nistelroden; een restaurant waar we al vaker uitstekend hebben gegeten.

Op zaterdag 31 augustus gaan we om 08.30 uur vanaf de COOP in Weurt en om 08.45 uur vanaf de kerk in Beuningen. Informatie bij Henk van Bergen, tel. 024 6772881. Er gaan 100 mensen mee in 2 bussen, deelnemers uit de hele gemeente Beuningen, wat deze dagtrip zo uniek maakt.

dagtrip_mechelen_2.JPG

Walking Voetbal